Somasti somessa

KuutiotKaikkihan me ollaan somessa eli sosiaalisessa mediassa, jollain muotoa ainakin. Tutkimuksien mukaan suosituimmat sosiaalisen median palvelut ovat WhatsApp, YouTube, Facebook, Instagram, Spotify, Snapchat, Facebook Messenger, Skype ja Twitter. Voisikin siis äkkiseltään ajatella, että yrityksen mainonnan ja markkinoinnin on mitä helpoin tapahtua vain ja ainoastaan somen kautta. Väärin.

Some on mainio ja helppo kanava tuottaa sisältöä. Eli pointtina on juurikin sisällön tuottaminen, jolla on tässä suuri merkitys, eli sen pitää olla kohderyhmää puhuttelevaa ja jollain tavalla yhteisöllisyyttä kasvattavaa sekä keskustelua herättävää. Moni meistä postaa kaikenlaista tarjousta, arvontaa ja esittelyä sinne someen ja sitten jäädään kädet ristissä odottelemaan asiakasvirtaa. Mutta mikäli sisältö ei ole kiinnostavaa ja sinä itse aktiivinen jatkamaan sen parissa, kuolee ajatus parissa päivässä ja unohtuu muiden samanlaisten juttujen kanssa.

Toisin sanoen, some on mainio lisä markkinoinnille, jos käytät sitä itse aktiivisesti, tunnet kohderyhmäsi ja olet valmis laittamaan itsesi likoon. Se ei kuitenkaan saa olla itsetarkoitus markkinoinnissasi vaan tarvitaan myös muita apuvälineitä.

Me täällä Thelionilla autamme sinua mielellämme jatkojalostamaan some-polkuasi, niin että saat siitä suurimman hyödyn irti.

Ja muuten, sieltä somesta voi olla joskus myös pois – lähteä luontoon liikkumaan ja tapaamaan ihmisiä kasvotusten.

Hyvää viikonloppua!

Luontoon mars

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s